Straipsniai

2009-12-30

Lietuvos profesinio mokymo sistemoje kuriami aštuoni sektoriniai praktinio mokymo centrai, kuriuose jaunimas įgis profesijas, o specialistai atvyks tobulinti savo kvalifikacijos. Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje pasirašytos tokių centrų steigimo sutartys. Iš Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų 2007-2013 metais šiam tikslui bus skirta 107 mln. Lt.

2009-12-29

Tokiais žodžiais būtų galima apibendrinti procesus, kurie šiais metais vyko Klaipėdos ikimokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo, aukštojo mokslo sistemose. Apžvelgti reikšmingiausius metų įvykius ar sprendimus, palietusius miesto darželius, mokyklas bei neformaliojo ugdymo įstaigas, paprašėme Klaipėdos savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėją Laimą Prižgintienę. Apie pokyčius Klaipėdos universitete (KU) papasakojo rektorius prof. Vladas Žulkus.

2009-12-24

2009 m. gruodžio 18 d. LR Konstitucinio Teismo išvados patvirtino reformos eigoje Lietuvos studentų atstovybių sąjungos (LSAS) išsakytus trūkumus naujam LR Mokslo ir studijų įstatymui. Konstituciniam Teismui pateikus išvadas dėl Mokslo ir studijų įstatymo paaiškėjo, jog dabartinė studijų finansavimo – “studijų krepšelių” – sistema yra negalima, kadangi valstybės finansavimas turi būti skiriamas valstybės užsakymo principu, o valstybės užsakymas turi būti formuojamas remiantis šalies ūkio ir specialistų poreikių analizėmis.

2009-12-24

Ateinančiais metais socialinėms stipendijoms gauti bus atveriamos dar didesnės galimybės platesniam studijuojančiųjų ratui. Lietuvos studentų sąjunga (LSS) teigiamai vertina gruodžio 23 dieną Lietuvos Vyriausybės patvirtintus socialinių stipendijų pokyčius.

2009-12-24

Aukštosios mokyklos galės siūlyti įvairesnių studijų krypčių programas, taip pat ir tarpkryptines. Tokių studijų pavyzdys būtų, tarkime, pedagogika ir kompiuterija. Lankstesnių studijų galimybę suteikia šiandien Vyriausybės patvirtintas studijų sričių ir krypčių klasifikatorius – „Studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašas ir kvalifikacinių laipsnių sąrašas“.

2009-12-23

Seimo socialdemokratai, sulaukę tam tikrų sąvokų, susijusių su švietimo reforma, išaiškinimo iš Konstitucinio Teismo (KT), jau ruošia plieninius strypus į švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus valdomo reformos traukinio ratus. “Galime pasakyti, kad KT savo doktrinoje labai tiksliai išdėstė, kas yra aukštosios mokyklos autonomija, atsakė į klausimą, kas yra gerai besimokantys studentai ir kaip valstybė turi jiems laiduoti nemokamą mokslą”, - dėstė socialdemokratas Vytenis Povilas Andriukaitis.

2009-12-22

„Mokslo ir studijų reformos oponentams nepavyko dar vienas bandymas stabdyti permainų aukštajame moksle procesą“, – pažymi švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, komentuodamas Konstitucinio Teismo išaiškinimą dėl valstybės skiriamo finansavimo studijoms privačiose aukštosiose mokyklose ir gerai besimokančiojo sąvokos apibrėžimo.

2009-12-22

Kitais metais Lietuvoje stojantieji į doktorantūrą gali tikėtis palankesnių sąlygų studijoms, platesnių galimybių tapti konkurencingais tarptautinėje mokslo ir studijų erdvėje. Tai lemti turėtų šiuo metu Lietuvos mokslo tarybos (LMT) rengiami ir svarstomi Mokslo doktorantūros nuostatai. Lietuvos studentų sąjunga (LSS), iš esmės teigiamai vertindama šį dokumentą, tikisi doktorantūros atsigavimo šalyje.

2009-12-21

Gruodžio 19 dieną Lietuvos Apeliaciniame teisme vyko jau devintą kartą organizuojamos Moksleivių teisinio švietimo programos ("MTŠP 2009") finalas, kuriame teisminį procesą inscenizavo geriausiai žinias programos metu įsisavinę moksleiviai, kuriuos vertino garbinga finalo teisėjų komisija: Vilniaus universiteto profesorius Egidijus Kūris, Mykolo Romerio universiteto Teisės fakulteto dekanas Egidijus Jarašiūnas, Lietuvos Respublikos Konstitucinio teismo teisėjas Armanas Abramavičius ir komisijai pirmininkavęs Lietuvos Respublikos Vyriausiojo administracinio teismo pirmininkas Ričardas Piličiauskas.

2009-12-18

Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS), išanalizavusi Lietuvos mokslo tarybos parengtą mokslo doktorantūros nuostatų projektą, pasigenda tikslų bei aiškumo, ko norima pasiekti šiuo nauju projektu. Todėl LSAS siūlo į doktorantūros studijas žvelgti atsakingiau, pirmiau apibrėžti tikslus bei išanalizuoti, kokį poveikį siūlomi pakeitimai padarytų trečiosios pakopos studijoms bei valstybės mokslo raidai.