Straipsniai
Atgal
DABARTISTAI RENKASI STUDIJAS TTVAM
2011-07-11

Neabejojame, kad jums patiktų per trejetą, o gal net ir mažiau metų baigti studijas, sukurti savo verslą ir dar spėti pakeliauti po pasaulį.
Tačiau nelabai įsivaizduojate, kaip visa tai pavyktų suderinti? Su tėvais tokiomis svajonėmis geriau nesidalyti, nes jie dabar labiausiai susirūpinę, kad vaikas įstotų į pasirinktąją aukštąją mokyklą, kasdien lankytų paskaitas, rengtųsi egzaminams ir sėkmingai siektų diplomo.... Apie verslą ir keliones - paskui, viskas iš eilės, kaip sakoma.
 


Šiuolaikiniai skaitmeniečiai iš interneto
Tėvams ne visada lengva suprasti vaikus, juolab - jaunimą, kuris vadina save šiuolaikiniais skaitmeniečiais arba dabartistais - internetinę kartą, kurios pagrindiniai bruožai - pamatyti, pajausti, išgirsti, patirti dabar, nelaukiant, kol ateis suaugusiųjų sukurtų taisyklių nustatytas laikas, džiaugtis tuo, ką teikia ši valanda, akimirka, aprėpiant ir išsemiant iki dugno naują patirtį, kūrybiškai pasinaudojant visomis galimybėmis, linksmai ir nesigilinant į smulkmenas atrandant tai, kas rimta ir perspektyvu.
 

"Informacinės technologijos sparčiai keičia ne tik pasaulį, bet ir studijų formas bei būdus, - teigia Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos direktorė dr. Gitana Jurgelaitienė. - Aukštoji mokykla sulaukė pirmosios kartos, gimusios ir brendusios kartu su interaktyviu internetu - tikrųjų skaitmeniečių. Ateina jauni žmonės, turintys tam tikrą informacinį lauką ir ypatingus, ganėtinai besiskiriančius nuo ankstesniųjų kartų gebėjimus priimti bei suvokti žinias. Tai esminiai mūsų laikų kultūros pokyčiai. Aukštosios mokyklos tikslas - pažinti savitus jaunosios kartos bruožus, juos gerbti ir į juos atsižvelgti."

"Kompiuteriai, internetas, vaizdo žaidimai ir kameros, telefonai, skaitmeniniai grotuvai - didelė dabartinės kartos gyvenimo dalis, socialiniai tinklai - viena iš jų gyvenamųjų vietų, kurioje jie bendrauja su bendraamžiais ir praleidžia daug laiko. Jie yra ne tik šių tinklų naudotojai, bet ir turinio kūrėjai. M.Prensky, kuris pirmasis 2001 metais skaitmeniniais čiabuviais (digital natives) pavadino po 1980 metų gimusiųjų kartą, apibrėžė, jog tos kartos žmonės informaciją apdoroja iš esmės kitaip nei jų tėvai arba mokytojai, yra pakitę netgi jų mąstymo modeliai. Skaitmeninėje informacinėje erdvėje, kurioje jaunimas yra čiabuviai, o vyresnieji - tarsi imigrantai, kuriems reikia pastangų prie tos aplinkos prisitaikyti, galima gauti pačių įvairiausių žinių. Aukštosios mokyklos užduotis - studentams parodyti kryptį, kur ir ko ieškoti, - sako Nuotolinių studijų centro vadovė dr. Nijolė Saugėnienė. - Amerikiečiai 2010 metais atliko tyrimus ir suskaičiavo, kad kol jaunuolis tampa koledžo studentu, skaitymui jis skiria 5 tūkst. val., o videožaidimams - du kartus daugiau, neskaitant, jog apie 20 tūkst. val. yra žiūrėjęs televizijos laidas. Apklausos liudija, jog studentas per semestrą perskaito 2,3 tūkst. web puslapių ir 1,3 "Facebook" profilių bei 8 knygas, parašo maždaug 42 puslapius rašto darbų ir daugiau nei 500 elektroninių laiškų."
 


Pažinti ir pamilti jaunąją kartą
Buvo metas, kai studentai privalėjo lankyti paskaitas, nes dėstytojas buvo vienas svarbiausių informacijos šaltinių, neskaitant vadovėlio. Šiuolaikinės technologijos baigia nutrinti ribą tarp nuotolinio ir tradicinio bendravimo tiek per studijas, tiek tarpusavio santykiuose. Elektroninio mokymosi platformos leidžia virtualizuoti studijų procesą ir maksimaliai jį priartinti prie tradicinio mokymo. TTVM virtualaus mokymo platformą taiko visame studijų procese, todėl tapo ne tik įmanoma, bet ir įprasta studijuoti pagal individualų studijų planą, leidžiantį jaunam žmogui derinti tuos dalykus, kurie jam tuo metu yra svarbūs, - studijas, darbą, keliones, verslo arba šeimos kūrimo rūpesčius.
 

"Šiuolaikinis jaunimas turi labai aiškiai išreikštus poreikius: būti mobiliems, dirbti ir daryti ne vieną darbą, o užsiimti keliais. Multifunkciškumas - vienas ryškiausių šiuolaikinės kartos bruožų, - sako direktorė dr. G.Jurgelaitienė. - Pasaulinius mokslinius tyrimus mes pritaikome, siekdami geriau pažinti savo studentus. Savo aukštojoje mokykloje labai atidžiai tyrinėjame jauną žmogų kaip kitos kartos atstovą ir esame įsitikinę, jog įprastinis požiūris, kad studijų programos pirmiausia turi atliepti darbo rinkos poreikius, yra vertas atskiro aptarimo. Įsiklausyti į darbdavių lūkesčius - tik viena pusė. O kokie jaunų žmonių lūkesčiai? Darbdaviai norėtų techniškai pasirengusių, turinčių praktinių įgūdžių darbuotojų, jaunimas - laisvės ir sąlygų kurti. Galbūt problema ir yra ta, jog išgyvename dar iki galo nesuvoktų globalių pokyčių, paliečiančių kiekvieno iš mūsų gyvenimą, procesą. Pagrindinis dalykas, ko turi siekti aukštoji mokykla, tai intelektinė kartų santaika. Studentas ir dėstytojas, nors ir priklausydami skirtingoms kartoms, turi siekti vieno tikslo - kokybiškų studijų, patenkinančių jauno žmogaus lūkesčius ir klojančių pamatus jo ateities siekiams, jo kūrybiniams sumanymams įgyvendinti. Labai svarbu išsiaiškinti: kaip dėstytojas turėtų pateikti tas žinias studentui, kad jaunas žmogus gautų maksimaliai efektyvų rezultatą, t. y. kad šios žinios būtų kokybiškos. Ir čia geriausias pavyzdys galėtų būti TTVAM Vadybos fakultetas, kuris įgyvendina 8 studijų programas: vizualinę komunikaciją, verslo vadybą, rinkodaros vadybą, reklamos vadybą, turizmo ir viešbučių administravimą, transporto vadybą, finansus ir buhalterinę apskaitą. Tarp jų įgyvendinamos 4 studijų programos anglų kalba."


Studentų poreikių viršenybė
"Gyvenimas jaunus žmones verčia daug dirbti, keliauti, apčiuopti verslo galimybes ir kūrybiškai jas plėtoti, įgyvendinti kūrybines idėjas kartu su bendraamžiais iš kitų šalių, kuriuos susitinka studijuodami, - sako Vadybos fakulteto dekanė Liudmila Zumerienė. - Mes suteikiame studentams galimybę studijuoti pagal individualų studijų planą. Įdomu tai, jog tokios studijos nuolat populiarėja. Ne vienas užsibrėžia baigti studijas per trumpesnį nei numatyta laiką, kuo efektyviausiai išnaudodami visas studijų formas. Daugiausia studijuojančių pagal individualų studijų planą yra tarp verslo vadybos, transporto vadybos studijų programų studentų. Jie nepraleidžia jokios galimybės kuo daugiau sužinoti - išnaudoja pokalbių forumus su bendrakursiais ir individualias bei virtualias dėstytojų konsultacijas. Dėstytojai vertina galimybes virtualioje erdvėje bendrauti su studentais - iš studentų klausimų aišku, kokie dalykai sudėtingesni, kuriems reikia skirti daugiau laiko ir dėmesio. Kad ir kokiu metu studentas atvyktų, jis visada ras galintį pakonsultuoti dėstytoją. Individualus studijų planas nėra nekeičiamas, esame pasirengę jį koreguoti pagal jauno žmogaus poreikius ir galimybes."

Aukštosios mokyklos dėstytojus džiugina studentų smalsumas. Jie ne tik noriai išnaudoja galimybę pagal mainų programas išvykti studijuoti į užsienį, bet ir stengiasi studijuoti kuo daugiau dalykų, išnaudoti kiekvieną galimybę sužinoti, patirti, sukaupti kuo didesnį bagažą žinių, kurios pravers ateityje kuriant savarankišką verslą, siekiant karjeros.

Riba tarp nuolatinių ir ištęstinių studijų, tarp auditorinių paskaitų ir dėstytojų konsultacijų išsitrynusi. Tokią lanksčią ir patogią studijų formą labai vertina studentai. "Jie lygina studijas TTVAM ir kitur studijuojančių draugų ir džiaugiasi mūsų požiūriu į studentą, jo poreikių viršenybe", - sako dekanė.
 

Dr. N.Saugėnienė priduria, jog šiuolaikiškos studijų formos TTVAM įmanomos įdiegus modernias informacines technologijas. "Studentams siūlomi visų pagrindinių studijų dalykų ir daugelio laisvai pasirenkamųjų dalykų interaktyvūs elektroniniai vadovėliai, aplinkoje "Moodle" jie randa paskaitų konspektus, skaidres, užduotis, papildomą medžiagą. Juokiamės, jog pagal laiškų siuntimo laiką ir dėstytojus, ir studentus galime suskirstyti į "vyturius" ir "pelėdas", - sako N.Saugėnienė.

Kartų konfliktas? Ne, dialogas!
"Suprantama, jog e. mokymasis yra labiau priimtinas studentui nei dėstytojui, tačiau gebėjimas dirbti e. erdvėje - vienas kriterijų, pagal kuriuos mes renkamės dėstytojus, - sako direktorė dr. G.Jurgelaitienė. - Mes nemanome, jog kiekvienas vyresnės kartos žmogus privalo neabejotinai viską mokėti ir gebėti naudotis naujosiomis technologijomis, todėl į dėstytojų kvalifikacijos tobulinimą investuojame labai daug lėšų ir pastangų, ir tas investicijas didinsime. E. studijų aplinka - kiekvienos aukštosios mokyklos priedermė pagal tarptautinius aukštojo mokslo standartus, vienas svarbiausių kriterijų, siekiant aukštos studijų kokybės."
Kuo ypatinga Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla - tai savo atmosfera: darbinga ir kūrybinga, nuoseklia, tačiau laisva ir draugiška.

"Paslaptis paprasta, - šypsosi direktorė dr. G.Jurgelaitienė. - TTVAM buvo pirmoji Lietuvoje aukštoji mokykla, 2006 metais įsidiegusi tarptautinį ISO 9001:2008 veiklos kokybės valdymo standartą tuo metu, kai apie standartizuotą aukštojo mokslo kokybę apskritai nebuvo kalbama. ISO standarte kokybė labai stipriai siejama su požiūriu į visus socialinius studijų proceso dalyvius: studentus, jų tėvus, artimuosius, darbdavius ir netgi visą plačiąją visuomenę. Mes labai aiškiai deklaravome ir apsirašėme visas procedūras, kiekvieno šio proceso dalyvio indėlį ir atsakomybę. Kad būtų įmanoma sukurti darbingą ir kūrybišką, o tai reiškia, kokybės siekiams palankią, atmosferą, organizacija visų pirma turi aiškiai ir visiems suprantamai įvardyti ir deklaruoti savo tikslus bei numatyti kiekvieno dalyvio indėlį į jų siekimo procesą. Kokybės nuostatos, kurias ir toliau sieksime tobulinti, diegdami pasaulinės kokybės standartus, - tai mūsų aukštosios mokyklos pamatas, mūsų atsakomybės Biblija. Kiekvienas gali pasakyti, kaip malonu užbaigti dieną, jaučiant, jog esi padaręs viską, ką privalėjai padaryti... Nereikia aukštojo mokslo kokybės mistifikuoti, bandyti teigti, jog nėra studijų kokybės matavimų kriterijų. Viskas realu ir pamatuojama."


Vietoj epilogo...
Diplomų įteikimo šventė aukštojoje mokykloje - tarsi derliaus nuėmimas. Šventė kiekvienam absolventui ir jo artimiesiems. Šiemet TTVAM išleido arti pusantro tūkstančio absolventų, kurių pasveikinti susirinko ne tik jų šeimų nariai, bet ir bendradarbiai, tarp kurių nemažai yra irgi čia studijavusių, darbdaviai. Pati didžiausia padėka ir darbo įvertinimas - ne tik absolventų, bet ir jų artimųjų skanduotė - "AČIŪ TTVAM!" Už kokybę, pagarbą studentų, vadinančių save dabartistais, poreikiams ir supratimą. "Dabartistai - ypatinga, labai įdomi karta. Jie jau yra, jie priima mus į savo erdvę. Turiu vilčių, kad jie padarys ir pasieks daugiau, negu mes padarėme", - įsitikinusi direktorė.
 

Komentarai