Straipsniai
Atgal
KTU studijų kokybės ekspertai: dėstytojai yra primiršti
2015-07-02

 KTU „Santakos“ slėnyje surengtoje tradicinėje Universiteto Kokybės dienoje
pagrindinis dėmesys buvo skirtas studijų kokybei. Visai akademinei bendruomenei
skirtame renginyje pristatyti nuveikti ir vykdomi darbai bei ateities projektai,
pabrėžta, kad daugiau dėmesio būtina skirti vienam iš svarbiausių studijų kokybės
veiksnių – dėstytojui.


 KTU „Kokybės diena 2015: Studijos“ pranešimus skaitė visų devynių KTU fakultetų
atstovai, kartu su dėstytojais, studentais, administracijos darbuotojais aptarusių
studijų programų pertvarką, studentų požiūrį į studijas, universitetinių modulių
pokyčių organizavimą, modulių portfelio optimizavimą, grįžtamojo ryšio organizavimą,
netradicinių erdvių ir medijų panaudojimą bei dėstymo kokybės stiprinimo klausimus.
„Jei mes norime gerinti savo rezultatus kiekviename žingsnyje – kokybė yra viskas:
kokybė studijose, kokybė paslaugose, kokybė bet kuriame mūsų veiksme“, – pradėdamas
Kokybės dieną sakė Kauno technologijos universiteto (KTU) rektorius Petras
Baršauskas.
Rektoriui pristačius Universiteto strategijos įgyvendinimo pasiekimus bei
tobulintinas kryptis, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanė,
Studijų tobulinimo programos vadovė Jurgita Šiugždinienė pristatė vykdomą studijų
programų pertvarką ir laukiamus rezultatus.
Studentų poreikiai keičiasi
J. Šiugždinienė ypač akcentavo dėstytojo darbo prestižo, jo jausenos, tobulėjimo
svarbą.
„Kai buvome visiškai jauna demokratija ar net ir dar sovietų laikais, dėstytojas
buvo pats svarbiausias, ir nebūtinai teigiama prasme. Jis buvo didžiulis autoritetas
ir visa tai, ką jis sakė, buvo tiesa ir teisinga. Bet visuomenė keičiasi ir mes
vystomės kartu su ja.
Šiuo metu balansas tarp dėstytojo ir studento yra nukrypęs į studento pusę. Be
abejo, studentas yra pats svarbiausias, nes tai yra jaunas žmogus ir nuo to, kaip
mes su juo dirbsime, kaip jį ugdysime, priklauso ir visos šalies gėrovė. Bet,
akcentuodami studentą, mes šiek tiek primiršome dėstytoją. Todėl reikia išlyginti šį
balansą, nes dėstytojas ir yra tas žmogus, kuris ugdo ir perteikia tuos įgūdžius
jaunam žmogui“, – sakė KTU Studijų tobulinimo programos vadovė.
Ji pastebi, kad šiandien Lietuvoje vyrauja įsitikinimas, jog disertaciją apsigynęs
žmogus automatiškai turi gebėti ir dėstyti.
„Tačiau taip yra nebūtinai. Galbūt aš esu geras mokslininkas, tačiau nežinau kaip
dėstyti, nežinau kokius metodus galiu taikyti. Todėl aš ateinu į auditoriją ir
tiesiog kalbu, o tai yra nesuderinama su tuo, ko reikia šiandieniniam žmogui.
Studentas pats gali „pasigooglinti“ ir susirasti reikiamą informaciją bei ją
pasiskaityti. Studentą dėstytojas turi mokyti argumentuoti, kritiškai mąstyti,
vertinti, spręsti problemas, tobulinti savo praktinius įgūdžius ir vystyti savo
žinias“, – pabrėžia J. Šiugždinienė.
Būtina nuolat peržiūrėti programas
Pranešimą „Studijų programų kokybinė peržiūra“ skaičiusi KTU Ekonomikos ir verslo
fakulteto profesorė, Studijų programų komiteto Ekonomikos, verslo ir vadybos krypčių
grupės pirmininkė Vaida Pilinkienė akcentavo būtinybę kokybę kelti nuolat.
„Dinamiškas, individualizuotas, verslo poreikius atitinkantis studijų programų
turinys ir struktūra bei šiuolaikinė inovatyvi skatinanti kūrybiškumą, skatinanti
mąstyti studijų didaktika yra esminiai kokybiškos studijų programos elementai.
Studijų kokybė yra kintantis dalykas, jis yra nuolatinis procesas, ir tos mano
išvardintos dedamosios kinta, todėl nuolatinė programų peržiūra yra būtinas veiksmas
siekiant studijų kokybės“, – V. Pilinkienė.
Ji pastebėjo, kad Lietuvoje vis dar dažnai akcentuojamas tik studentų gebėjimas
atsiminti išdėstytą medžiagą, geriausiu atveju – žinių pritaikomumas praktikoje,
tačiau trūksta kūrybiškumo skatinimo, mentorystės. Tai yra kryptys, kuriomis žengia
Kauno technologijos universitetas.
Tobulėja tik to patys norintys
Neseniai įsteigto KTU Edukacinės kompetencijos centro „EDU_Lab“ direktorė Nijolės
Putrienė akademinei bendruomenei pristatė šios centro veiklos tikslus ir planus.
Tyrimai rodo, jog šalyse, kuriose dėstytojai privalo įgyti pedagoginių žinių,
aukštojo mokslo kokybė vertinama kur kas aukščiau, nei tose, kuriose tai yra
neprivaloma. KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete įkurtas
„EDU_Lab“ – unikali Lietuvos aukštosiose mokyklose dėstytojams skirta erdvė, kurioje
bus ugdomos jų didaktinės kompetencijos, siekiant, kad studentams paskaitos taptų ne
nuobodžia, o įdomia veikla.
Tačiau N. Putrienė pabrėžia, jog svarbiausia dėstytojo tobulėjimo sąlyga yra jo
paties noras tai daryti.
„KTU „EDU_Lab“ yra tik viena maža grandis, kuri gali padėti patobulėti dėstytojui jo
veikloje. Tačiau viskas priklauso nuo pačio dėstytojo, jei jis norės dirbti su
studentais kitaip, jis dirbs. Jei jis nenorės, jokie kompetencijos kėlimo kursai ar
mokymai nepadės“, – sakė edukologė.
Didelio Kokybės dienos auditorijos susidomėjimo sulaukė KTU Informatikos fakulteto
ketvirtakursės, šio fakulteto studentų atstovybės pirmininkės Gerdos Monkevičiūtės
pranešimas „Studijos Informatikos fakultete studento akimis“. Studentė pasakojo ne
tik apie gerus dalykus, tačiau ir paleido akmenų į dėstytojų daržą, nes kai kurie jų
nesidomi, ar jų perteikiamos žinios, dėstymo metodai yra patrauklūs studentams,
sudomina juos.
Rudenį bus rengiama antroji šių metų KTU Kokybės diena, kurios tema – mokslas.

Komentarai