Straipsniai
Atgal
Mokiniai pageidauja spartesnės neformalaus ugdymo plėtros
2010-01-05

2009 m. gruodžio 12 d., ISM Vadybos ir Ekonomikos universitete, Vilniuje, įvyko Lietuvos moksleivių sąjungos ir Lietuvos mokinių parlamento (toliau – LMS ir LMP) organizuotas forumas dėl neformalaus ugdymo. Forumo metu Vilniaus mokyklų mokinių savivaldų atstovams dabartinę švietimo ir neformalaus ugdymo situaciją pristatė ir diskutuoti kvietė Švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.


Lietuvos vaikų ir jaunimo centro direktorius Valdas Jankauskas renginyje pristatė neformalaus ugdymo koncepcijos projektą, kurio ruošime pats dalyvavo. Renginyje pasisakė ir amerikietis, „Baltic Management Institute“ darbuotojas Bryan Bradley, jis papasakojo apie švietimo ir ugdymo sistemą JAV bei aptarė, kokias vertybes mokiniams turėtų ugdyti mokykla.

Vilniaus mokyklų mokinių savivaldų atstovai ilgai diskutavę apie šios koncepcijos svarbą ir galimą naudą vieningai nusprendė kartu su LMS ir LMP pateikti poziciją LR Švietimo ir mokslo ministerijai dėl koncepcijos įdiegimo ir greitesnio vystymo ugdymo sistemoje.

Patvirtinus koncepciją ugdymo procesas taptų patrauklesniu ir efektyvesniu. Mokykla paruoštų ne tik studijoms, bet ir taptų savarankiškos asmenybės ugdymo centru. Neformalaus ugdymo (toliau - NU) metodais papildytas švietimo procesas užtikrina kūrybingos, kritiškos, gebančios atskirti vertybes, aktyvios asmenybės augimą. NU yra orientuotas į socialinių gebėjimų ir talentų atskleidimą, o tokios žinios aktualios ir atliekant profesinę orientaciją, padeda augančiam žmogui geriau suvokti save ir savo siekius.

LMS ir LMP tikisi pedagogų supratimo ir prašo netrugdyti koncepcijos įgyvendinimui, kadangi tikslinė švietimo ir ugdymo grupė yra mokiniai, o ne pedagogai. Natūralu, koncepcija skatina pasitempti mokytojus, švietimo ir ugdymo paslaugų tiekėjus. Todėl gali atsirasti pasipriešinimas iš jų pusės. Šios koncepcijos patvirtinimas ir įgyvendinimas būtų didelis žingsnis gerinant švietimo ir ugdymo sistemą.

Foto
Komentarai