Mokymo programos
Dailės pedagogika Priima 2011 metais
Valstybinis kodas: 653X14007
Kodas pagal ISCED: 52114
Lygmuo ir/ar tipas:
Aukštojo mokslo neuniversitetinės studijos
Meno studijų sritis
Baigimo sertifikatas: Profesinio bakalauro diplomas
Studijų forma/trukmė
Dieninė: 4 m.

Anotacija arba apibūdinimas

Studijų programa skirta rengti dailės profesinius bakalaurus, dailės mokytojus, kurie gebėtų dirbti bendrojo lavinimo mokyklose, neformaliojo ugdymo (dienos centruose, dailės studijose, būreliuose ir kt.) ir kitose švietimo bei kultūros institucijose, organizuoti meninio ugdymo veiklą bendruomenėse, rengti ugdymo planus, kelti ugdymo tikslus bei juos įgyvendinti ir kt.
Stojantysis turi turėti vidurinį išsilavinimą ir vykdyti priėmimo į kolegiją sąlygas, susijusias su dailės srities gebėjimais.
Būsimieji dailės mokytojai studijuoja bendruosius profesinius dalykus: filosofijos įvadą, informacines technologijas, žmogaus saugą, pedagoginę etiką, asmenybės ir socialinę psichologiją, raidos ir pedagoginę psichologiją, užsienio kalbą, edukologijos pradmenis, lyginamąją edukologiją ir kt.; studijų pagrindų dalykus: visuotinę dailės istoriją, etnokultūrą ir Lietuvos dailės istoriją, liaudies ir taikomosios dailės istoriją, piešimą, plastinę anatomiją, tapybą, lipdybą, grafiką, fotografiją, braižybą ir perspektyvą ir kt. ir specialiuosius profesinius dalykus, priklausomai nuo pasirenkamos specializacijos:
- dailiosios odos (odos dailės technologiją, odos dailės darbus, odos dailės kompoziciją, odos dailės mokymo metodiką);
- dailiųjų medžio dirbinių (dailiųjų medžio dirbinių technologiją, dailiuosius medžio darbus, dailiųjų medžio dirbinių kompoziciją, dailiųjų medžio darbų mokymo metodiką);
- dailiojo stiklo (dailiojo stiklo technologiją, dailiojo stiklo darbus, dailiojo stiklo kompoziciją, dailiojo stiklo mokymo metodiką);
- dailiosios keramikos (dailiosios keramikos technologiją, dailiosios keramikos darbus, dailiosios keramikos kompoziciją, dailiosios keramikos mokymo metodiką);
- tekstilės rankdarbių (tekstilės rankdarbių technologiją, tekstilės rankdarbius, tekstilės rankdarbių kompoziciją, tekstilės rankdarbių mokymo metodiką);
- interjero dekoravimo (interjero dekoravimo technologiją, interjero dekoravimo darbus, interjero dekoravimo kompoziciją, interjero dekoravimo mokymo metodiką);
- drabužių modeliavimo (siuvimo technologiją, drabužių siuvimą, drabužio komponavimą, siuvinėjimo mokymo metodiką).
5 procentai studijų programos apimties yra skirti laisvai pasirenkamiems studijų dalykams. Iš viso studijuojamas 31 dalykas.
Praktinės studijos vyksta keturiais etapais: muziejinė, pedagoginė pažintinė, mokomoji pedagoginė, savarankiška pedagoginė praktika. Praktinių studijų trukmė - 22 savaitės. Jų metu įtvirtinami ir tobulinami dailės, švietimo sistemos institucijų veiklos tyrimo, ugdymo veiklos ir kt. gebėjimai.
Studijų programa baigiama baigiamuoju darbu. Baigusiajam suteikiamas dailės profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir dailės mokytojo profesinė kvalifikacija.
Baigus dailės pedagogikos studijų programą studijas galima tęsti pagal aukštojo mokslo meno studijų srities, dailės studijų krypties magistrantūros programas, prieš tai, esant reikalui, įvykdžius išlyginamųjų pirmos pakopos universitetinio lygio studijų programos reikalavimus.
Dailės pedagogikos studijų programa skirta asmenims, turintiems vidurinį išsilavinimą, dailės srities gebėjimų bei siekiantiems tapti dailės mokytojais.

Pasidalink Facebook'e

Kvalifikacijos aprašas

Dailės profesinio bakalauro, dailės mokytojo kvalifikacija reikalinga norint dirbti dailės mokytoju.
Asmuo, įgijęs dailės mokytojo kvalifikaciją, turi:
- gebėti įvertinti Lietuvos švietimo sistemos pagrindines idėjas, analizuoti Lietuvos švietimo sistemos veiklą ir ją reglamentuojančius dokumentus, nustatyti kintančios visuomenės problemas ir darbo pasaulio poreikius, suvokti esminius kintančius ugdymo tikslus, uždavinius bei kelti konkrečius ugdymo tikslus bei uždavinius, parengti dailės mokymo programą, remiantis įgytomis dailės dalyko teorijos žiniomis ir praktiniais įgūdžiais, ugdyti mokinius daile apimant tris pagrindines sritis – plastinę vizualinę patirtį, raišką ir teorines bei praktines žinias, analizuoti ir įvertinti pagrindinius mokinių ir ugdymo proceso pažinimo principus, metodus, juos taikyti, individualizuojant ir diferencijuojant mokymo/si procesą, nustatyti ir įvertinti mokinių pasiekimus, analizuoti švietimo organizacijos veiklą ir jos ypatumus, analizuoti ir rengti dokumentaciją, susijusią su mokyklos ir mokinių veikla bei jos administravimu, planuoti, organizuoti ir vertinti popamokinę veiklą, dalyvauti projektinėje veikloje, projektuoti mokyklos vizualinę aplinką ir atskirus jos elementus, įgyvendinti mokyklos vizualinės aplinkos projektus, įsivertinti ir tobulinti dailės pedagogo veiklą, spręsti metodinius ir asmenybinius uždavinius nuolatinės kaitos sąlygomis, perteikti taikomosios dailės dirbinio kūrimo ir atlikimo mokymo metodus
žinoti ir tikslingai taikyti šiuolaikinius pedagoginės psichologijos pagrindus, įvairius mokymo/si metodus, dailės dalyko mokymo/si technologijasmokėti atsakingai, nuosekliai reikšti mintis, iškelti problemas ir jas spręsti, lanksčiai, nestereotipiškai vertinti reiškinius, efektyviai ir tolerantiškai bendrauti bei valdyti konfliktus
Dailės profesinio bakalauro, dailės mokytojo kvalifikaciją galima įgyti kolegijose, vykdančiose studijas pagal dailės pedagogikos studijų programą.
Norintiems siekti dailės mokytojo kvalifikacijos reikia turėti vidurinį išsilavinimą bei meninės raiškos gebėjimų dailės srityje.
Neformaliuoju arba savaiminiu būdu išugdyti gebėjimai dirbti dailės mokytoju nėra pripažįstami.
Įgiję dailės mokytojo kvalifikaciją asmenys gali dirbti mokytoju bendrojo lavinimo mokyklose, neformaliojo ugdymo ir kitose švietimo bei kultūros institucijose, organizuoti meninio ugdymo veiklą bendruomenėse.

Įstaigos, ruošiančios pagal šią mokymo programą
Pavadinimas Miestas/Savivaldybė Adresas
Komentarai

Komentuoti gali tik registruoti Studijos.lt vartotojai

Aš jau esu ePasas.lt vartotojas  Tapti ePasas.lt vartotoju