Straipsniai
Atgal
Ar studijos ir darbas suderinami?
2014-06-13

Ekonomikos ir verslo pagrindus studijuojanti Liucija Pūraitė šią vasarą jau gaus
bakalauro diplomą ir pedagogo kvalifikaciją Lietuvos edukologijos universitete
(LEU). Mergina savo žinias jau senokai perduoda mokiniams dirbdama mokytoja, jos
nuomone, vienoje iš geriausių Vilniaus mokyklų – Vilniaus jėzuitų gimnazijoje.


L. Pūraitė visada laikėsi nuostatos: kol mokaisi, tol geriau nedirbti, nes
dažniausiai dėl to nukenčia mokslai. Reikia rinktis darbą arba mokslus, todėl
mergina dėmesį ir pastangas sutelkė į mokslus, kol netikėtai gavo pasiūlymą dirbti
pagal specialybę. „Manau, kad mane pasirinko todėl, jog gerai pasirodžiau per tuos
metus, kuriuos praleidau studijuodama Lietuvos edukologijos universitete“, –
atviravo L. Pūraitė. Einant grupės seniūnės pareigas, jai dažnai tekdavo daug
bendrauti su dėstytojais, todėl visi merginą pažinojo.

Viena iš dėstytojų pasiūlė merginai pedagogo darbą. „Iki šiol nebuvau dirbusi pagal
specialybę, todėl pasiūlymas dirbti mokytoja suintrigavo: geros sąlygos, prestižinė
vieta, palankios galimybės tobulėti ir puiki darbo patirtis. Viskas, ko reikia
jaunam žmogui“, – sako Liucija.

Ilgai nedvejojusi mergina priėmė naują iššūkį. Liucija iki šiol džiaugiasi savo
sprendimu dirbti mokykloje. „Dabar manau, kad, jei labai nori ir užsispiri, viską
galima suspėti. Žinoma, reikia darbus susidėlioti pagal prioritetus“, – sako LEU
studentė L. Pūraitė. Ji tvirtina, kad visuomenei itin svarbus pedagogo darbas, nes
nuo jo priklauso jaunosios kartos ateitis.

L. Pūraitė po mokyklos baigimo apie studijas universitete galvojo iš anksto.
„Skaičiau spaudoje apie universitetus, vaikščiojau į individualias konsultacijas,
klausinėjau pažįstamų nuomonės. Domėjausi įvairiausiomis studijų kryptimis, tačiau
labiausiai mane traukė ekonomikos sritis. Nuo mažų dienų augau tokioje šeimoje, kur
mačiau, su kokiais sunkumais susiduriama dirbant mokytoju. Laikui bėgant supratau,
kad man ši specialybė patinka“, – savo pasirinkimą studijuoti LEU prisimena L.
Pūraitė. Ji pasirinko ekonomikos sritį, nes ekonomika – pinigų srautai. Todėl
rinkdamasi studijas nedvejodama pirmu numeriu įrašė ekonomikos specialybę Lietuvos
edukologijos universitete.

Mokykloje merginai labiausiai patiko mokytis tiksliuosius mokslus, t. y. matematiką,
ekonomiką. „Besimokydama visada domėjausi menu ir sportu: lankiau dramos, sporto,
dainavimo būrelius, taip pat muzikos mokykloje kanklių ir fortepijono pamokas, 12
metų grojau liaudies instrumentų ansamblyje „Jurginėlis“. Koncertuodama aplankiau
daug pasaulio šalių. Įstojusi į LEU pradėjau groti kanklėmis ansamblyje „Šviesa“, –
prisimena L. Pūraitė. Jai muzikavimas – kaip pramoga, atsipalaidavimas, grodama
visada jausdavosi rami, pabėgusi nuo kasdienybės. Nors dabar visą dėmesį sutelkusi
į bakalauro baigiamąjį darbą ir mokytojavimą, tačiau kartais paskambina pianinu ir
pavirpina kanklių stygas. Šiuos instrumentus Liucija turi namuose.

Lietuvos edukologijos universitetą L. Pūraitė pasirinko todėl, kad jis suteikia
mokytojo kvalifikaciją ir ekonomikos specialybę, kuri, kaip mano Liucija, yra
labiausiai susijusi su pasauliu. „Man šios studijos išskirtinės tuo, kad yra
galimybė bendrauti su aukštos kvalifikacijos dėstytojais, profesoriais, yra galimybė
išvykti į užsienį pagal Erasmus programą, dalyvauti įvairiose konferencijose ir t.
t.“, – sako LEU studentė.

L. Pūraitė sako, kad šios studijos jai, kaip asmenybei, suteikė noro tobulėti,
darbštumo, kantrybės. „Su šitomis savybėmis galima pasiekti visus gyvenimo tikslus“,
– sako mergina. Po bakalauro studijų ji žada stoti į magistrantūrą, toliau tobulinti
savo kompetenciją ekonomikos srityje. „Žinoma, ir toliau stengsiuosi išsaugoti
pedagogės darbą mokykloje, bet taip pat pasvajoju apie vadybinį darbą“, – apie
ateities planus pasakoja Liucija.

Ekonomikos ir verslo pagrindų bakalauro studijos Lietuvos edukologijos universitete
skirtos norintiems įgyti žinių ir gebėjimų, leidžiančių aktyviai ir efektyviai
veikti versle ar edukacinėje veikloje. Čia dirba profesionalūs dėstytojai, turintys
vertingą praktinio darbo patirtį švietimo ir mokslo įstaigose, valdžios
institucijose, verslo įmonėse ir asocijuotose struktūrose, rengiantys ir
įgyvendinantys įvairius socialinius-ekonominius ir edukacinius projektus. Studentams
sudaromos galimybės derinti studijas su darbine veikla.

Studijuodami studentai įgyja žinių ir praktinių gebėjimų ekonomikos ir verslo
organizavimo srityje, susiformuoja mokslinio tiriamojo darbo įgūdžius, išmoksta
vertinti ekonominius procesus, sudaryti verslo subjektų plėtros strategijas ir jų
įgyvendinimo priemones, planuoti, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti verslo
subjektų veiklą, pritaikyti didaktikos žinias rengiant ir įgyvendinant ekonomikos ir
verslumo mokymo priemones ugdymo procese, organizuoti ir vykdyti ugdymo procesą,
taikyti naujoviškus mokymo metodus, konsultuoti verslumo ugdymo ir verslo
organizavimo klausimais.

Ši programa skirta siekiantiems dirbti ekonomikos ir verslumo dalykų mokytojais
šalies bendrojo lavinimo vidurinėse, profesinėse ir suaugusiųjų mokyklose,
gimnazijose, mokymo centruose, švietimo ir mokslo įstaigose, savivaldybių ir
valstybinėse institucijose, ES ir tarptautinėse organizacijose, verslo įmonėse ir
verslo asocijuotose struktūrose, sukurtose nuosavo verslo įmonėse. Baigus šią
programą, suteikiamas ekonomikos bakalauro laipsnis, pedagogo kvalifikacija. Taip
pat studijas galima tęsti ekonomikos, vadybos ir verslo administravimo, kitų
socialinių mokslų srities magistrantūroje.

Komentarai