Straipsniai
Atgal
Bendrąjį priėmimą į menus reikia tobulinti, teigia studentų atstovai
2009-08-12

Lietuvos studentų sąjunga (LSS) kritiškai vertina šiais metais pirmą kartą Lietuvoje organizuotą bendrąjį priėmimą į meno srities studijas ir ragina jį tobulinti. Pastabų studentų atstovai žeria ne tik prastai koordinuotai informacijos sklaidai apie priėmimą, bet ir taisyklėms, kuriomis apibrėžta stojimo egzaminų ar testo užduočių rengimo, stojančiųjų apeliacijų teikimo, nagrinėjimo tvarka. Kaip viena labiausiai ginčytinų įvardijama taisyklė, pagal kurią nors vienos egzamino ar testo užduoties neįvykdęs arba gavęs nulio balų įvertinimą stojantysis iškart laikomas neišlaikiusiu viso stojamojo egzamino ar testo.


Pasak Lietuvos studentų sąjungos prezidento Dainiaus Dikšaičio, komentuodami esamą priėmimo tvarką ir dėl valstybės finansavimo menų studijoms negavusių studentų kaltindami aukštojo mokslo reformą, kai kurių meno aukštųjų mokyklų vadovai elgiasi ne visiškai sąžiningai. „Išanalizavę šiemet taikytą priėmimo į menus tvarką pastebėjome, kad pačios meno aukštosios mokyklos, galima sakyti, užkirto kelią daliai stojančiųjų patekti į nemokamas meno studijų vietas. Šiemet stojant galiojo vadinamas „vienintelio atvejo“ arba „nulinio įvertinimo“ principas. Pagal jį, tam, kad visas stojamasis egzaminas ar testas į menus būtų neišlaikytas, pakanka bent vienos neišspręstos egzamino ar testo užduoties arba nulinio įvertinimo už bent vieną užduotį“, - pastebi LSS vadovas Dainius Dikšaitis.

Minėtas principas kaip ir pagrindinės priėmimo į menus taisyklės įtvirtintos Stojančiųjų į meno studijas stojamųjų egzaminų ir testų organizavimo tvarkos apraše. Dėl jo susitarė ir jį priėmė iš aukštųjų mokyklų atstovų sudaryta Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO). „Vienintelio atvejo“ arba „Nulinio įvertinimo“ principas kurį laiką galiojo ir abitūros egzaminuose, tačiau šiemet jo buvo atsisakyta. LSS atkreipia dėmesį, kad šiais metais taikytose stojimo taisyklėse galimi atvejai, kuomet stojantiesiems skirtingose bendrojo priėmimo vietose gali tekti laikyti iš esmės nevienodos kokybės, formos, lygių (sudėtingumo) egzaminus ar spręsti iš esmės skirtingas testo užduotis.

Tokia tvarka, studentų atstovų vertinimu, tobulintina, nes ji sunkiai suderinama su plačiai pripažintais lygiateisiškumo, protingumo, sąžiningumo, lygių galimybių principais. Dėl to, pasak studentų atstovų, gali nukentėti ir valstybės, ir pačių stojančiųjų interesai, teisėti lūkesčiai, aukštojo mokslo prieinamumas. Studentų atstovai esamą stojimo į menus tvarką kritikuoja dar ir dėl to, kad joje nebuvo numatytos galimybės stojantiesiems susipažinti su vertintojų pastabomis stojamajam darbui, įvertinimo pagrindimu. LSS pažymi ir tai, kad taisyklėse nustatytas 24 valandų terminas apeliacijai teikti, skaičiuojamas nuo stojamojo egzamino ar testo rezultatų paskelbimo, yra per trumpas.

Dar pastebėta, kad nenustatytas terminas, per kurį turi būti apsvarstyta stojančiojo pateikta apeliacija dėl egzamino ar testo įvertinimo, priimtas bei paskelbtas atitinkamas Apeliacinės komisijos sprendimas. Analizuojant Stojančiųjų į meno studijas stojamųjų egzaminų ir testų organizavimo tvarkos aprašą, pasigesta ir nuostatų, apibrėžiančių Apeliacinės komisijos priimamų sprendimų rūšis, jų priėmimo procedūrą ir pagrindus, kuriems esant galimas vienoks ar kitoks komisijos verdiktas. Savo pastabas ir pasiūlymus bendrojo priėmimo į meno srities studijas tvarkai tobulinti LSS pateikė Švietimo ir mokslo ministrui Gintarui Steponavičiui. Su jomis supažindinti ir LAMA BPO vadovai, Lietuvos universitetų rektorių konferencijos prezidentas.

Foto
Komentarai